Aan het werk! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu Aan het werk! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu

Aan het werk!

Door: Eva Timans

Blijf op de hoogte en volg Eva

02 September 2013 | Australië, Darwin

Je leest het goed.. Ik ben inmiddels aan het werk! Mijn bankrekening schreeuwde zo onderhand om australische dollars, dus ik moest op zoek naar een baan. Zo gezegd zo gedaan.. Mijn eerste sollicitatie was meteen raak! The Bark Hut Inn is vanaf nu the place to be!

Hoe ben ik hier terecht gekomen? Na Mataranka, waar ik in mijn vorige verhaal ben geëindigd, zijn Bregje en ik via Katherine naar Kakadu national park gereden. In Katherine werden we overwelmd door aboriginals. Wat een wilde, enge (aap)mensen zijn dat toch. Om 2u 's middags gaan de bottle shops (slijterij) daar open en dan staan ze allemaal in de rij om hun dagelijkse bezigheid te kunnen gaan uitvoeren, zichzelf bezatten! Bregje en ik hebben onszelf verstandig teruggetrokken op de camping en een duik genomen in de hotsprings, natuurlijke heetwater bronnen. De volgende dag zijn we naar Kakadu gereden. We moesten beide een entree ticket kopen van 25 dollar en daarmee mochten we 14 dagen blijven, hoera! Nou, na 4u hadden we het al gezien.. We hebben een paar look-outs bezocht, onze eerste krokodil in het wild gespot, in Nourlangie historische muurschilderingen van aboriginals bekeken en toen werden we gek van de hitte, vliegen en droogte waarop we besloten dit prachtige national park te verlaten. Eerst hebben we nog even illegaal gedoucht op een camping, voor het eerst! Hier komt dan toch de backpacker een beetje in me naar boven.. Toen we het park uitreden passeerde we the Bark Hut. Waar hebben we dit eerder gehoord? Inderdaad, hier werk ik ondertussen. We zijn hier gestopt om te overnachten en toen ik 's avonds in de bar naar werk vroeg zeiden ze dat ze een kok zochten. Of ik ervaring had? Hell yeah! Zes jaar in de beste friettent van Nederland gewerkt, ik weet wel hoe ik een hamburger moet bakken! Dus ik mocht de volgende dag een proefdagje draaien. Dat ging gelukkig goed en ik kon in principe meteen beginnen. Dit heb ik opgeschoven naar de 28e aangezien Bregje er nog was en we nog een dikke week samen hadden om te genieten!

Dat hebben we gedaan in Darwin. Eerste paar dagen in een hostel geslapen, zodat we midden in de stad zaten. We zijn lekker uit eten geweest, hebben cocktails gedronken en zijn naar de Mindil Market gegaan. Dit is een markt met allerlei verschillende soorten eten. Omdat Darwin het dichts bij de noordelijk gelegen landen ligt, hadden ze veel leuke verschillende kraampjes en hebben we lekker (en veel) gegeten. We hebben het midden van de week doorgebracht op een camping (kostenbesparing), waar er een gat in de onderkant van de tent is gevreten door een Mole cricket. Voor degene die denken dat dit een schattige mol is. Google en hou je vast. Dit smerige beest is gelukkig gestopt bij het matras, maar anders was hij 's nachts zo tussen ons ingekropen! Helaas heb ik ook mijn auto voor 650 dollar moeten laten repareren.. Kapotte radiator, kapot stuursysteem en een lek ik de motor! Ik heb geen geluk met auto's hier.. Wat hebben we nog meer in Darwin gedaan? We hebben een krokodillenexcursie gedaan op de Adelaide river. Jumping Crocodiles! De tourgide hing een biefstuk aan een hengel om ze te lokken en liet de krokodillen zo uit het water springen, spannend! We zijn naar een openlucht bioscoop geweest, waar we aangevallen zijn door de zogeheten sandflies. Je merkt het niet, maar de bulten die ze achterlaten zijn net brandwonden. Bregje en ik hebben zelfs azijn gekocht om het jeuken te stoppen en toen dat niet hielp hebben we bij de drogist pillen gekregen. En we hebben vervroegd mijn 25e verjaardag gevierd! Kreeg van Bregje een taart bij het zwembad en er werd voor me gezongen. Ik ben ook nog nooit zo blij geweest met een geurtje voor m'n verjaardag! Kan na 3 maanden eindelijk weer eens lekker ruiken! Heb namelijk (backpacker-stijl) geen geurtje meegenomen naar Australië.. Helaas was de tijd toen aangebroken om Bregje op het vliegtuig terug naar Nederland te zetten en alleen verder te gaan.. Wat zijn die 2 maanden samen voorbij gevlogen! Zoveel gezien, zoveel gedaan!

Een ander tijdperk breekt aan.. Pret is over! Ik moet aan het werk! Nadat ik Bregje heb afgezet ben ik doorgereden naar the Bark Hut. Dit roadhouse ligt zo'n 100km uit de stad, een dik uur rijden van de bewoonde wereld, dus ik heb maar even flink wat boodschappen gedaan voordat ik vertrok! Eenmaal aangekomen werd ik met open armen ontvangen. Mijn eigen kamer, bedje was al opgemaakt. Ik heb alles geïnstalleerd en ben wat gaan eten in het restaurant. Socializen met de collega's! Er werken ongeveer 10 man. Allemaal engels, dus ik doe m'n best mijn engelse taal te verbeteren. De volgende dag mocht ik aan de slag! Toasties, sandwiches, muffins, meatpies, meatrolls, hamburgers, niets is te gek!

Ik hoop dat ik over een tijdje weer wat te vertellen heb, want ik maak hier niet heel veel mee.. Het enige wat dagelijks op m'n to do staat is namelijk: werken van 5:30u tot 14:00u, buffels voeren, naar het zwembad, douchen, eten, slapen.. Het enige spannende moment is teruglopen van het restaurant naar mijn kamer met een zaklamp, uitkijken dat ik niet op een slang trap. In 4 dagen heb ik er al 3 gezien. En aangezien het steeds warmer wordt, duiken er steeds meer op!

Ik wacht overigens nog steeds op mijn verjaardagspost! Er is vanalles binnengekomen in Sydney, het wordt nu doorgestuurd! Alvast bedankt voor degene die wat gestuurd hebben, ik kijk ernaar uit!



~Adventure is where you find it~

  • 02 September 2013 - 18:03

    Bregje:

    Raar om dit verslag aan de andere kant van de wereld te lezen :(.. Maarrr wel weer een heel leuk verslag! X

  • 03 September 2013 - 09:04

    Ludo:

    Een geweldig verslag, alsof wij er zelf bijwaren. Eeven lekker werken nichtje en dan kan je weer verder met alles wat leuk is. Als de post uit Sydney erheb je voorlopig weer genoeg te doen. Enne.......we missen je heel erg. Kus van je oom

  • 06 September 2013 - 08:21

    Jacques....:

    Hey maatje!! Heerlijk om te lezen. Heel uniek wat jullie samen ervaren hebben. Het werken hoort er helaas ook bij. Is ook een hele ervaring. Nou geniet ervan en tot het volgende verslag......x

  • 06 September 2013 - 14:51

    Karin:

    Hey Eva, wat zullen ze blij zijn met zo'n super kok!! Leuk om je verslagen te lezen en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet ervan en heel veel plezier. Groetjes X

  • 15 September 2013 - 16:15

    P&A:

    Complimenten voor je schrijftalent. Het is boeiend je verslag te lezen!
    Pas maar goed op jezelf met al die enge beesten om je heen.
    Liefs, P en A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 1290
Totaal aantal bezoekers 15146

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 24 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: