Tour na tour - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu Tour na tour - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu

Tour na tour

Door: Eva Timans

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Juli 2013 | Australië, Cairns

Allereerst wil ik mijn trouwe lezers bedanken! Het is iedere keer heel leuk om jullie reacties te lezen en het geeft me een goed gevoel te weten dat mijn verslagen gelezen worden. Daarnaast nog een mededeling. Ik zal zo vriendelijk zijn jullie eraan te herinneren dat ik over 1 maand jarig ben. Alle cadeaus, kaarten enz. kunnen naar het volgende adres verstuurd worden:

Eva Timans #16379
2/220 Williamstreet
Woolloomooloo NSW 2011

Doe dit op tijd. Het duurt namelijk even voordat het in Australië is. Oke, genoeg flauwekul.. Tijd voor mijn volgende verslag!

Waren we nog maar net bekomen van 3 dagen Fraser Island, moesten we ons alweer gaan verdiepen in de volgende toeristische trekpleister, the Whitsunday Islands. We zijn doorgereden naar Airlie Beach, waar we na veel tourbureaus en afdingen (waar we overigens erg goed in aan het worden zijn) onze trip geboekt hebben. Drie dagen op de 'grootste partyboot': Atlantic Clipper het Great Barrier Reef onveilig maken. Met zo'n 55 man stapte we op de boot en werden we naar onze kamers gewezen. Hoe is het ook mogelijk.. Een prive-kamer met eigen douche! De andere 53 mensen moesten het doen met twee douches.. Je krijgt wat je verdient zeg ik altijd maar!

De eerste dag is de boot als een gek naar Whitehaven Beach gevaren. Onderweg hebben we lekker gerelaxt op het dek en van het uitzicht genoten in de koudwater jacuzzi. Eenmaal aangekomen werd het al donker. Dus werd het anker uitgegooid en diner geserveerd. Ik ben bang dat ik het nu iets te luxe beschreven heb.. Hier de realiteit: Na het vreetfestijn werden de blikken bier uit de koeling getrokken. Iedereen had zijn eigen alcohol meegenomen en dat in 1 koeling gegooid, dus je mocht blij zijn als je bier er aan het einde van de avond nog in stond. Leuke mensen ontmoet, spellen gedaan op het dek en losgegaan tijdens karaoke. Om middernacht ging de muziek uit vanwege de ligging van de boot in beschermt natuurgebied. De volgende dag werden we wakker op 100 meter afstand van 1 van 's werelds mooiste stranden! Een klein bootje bracht ons erheen. Hier zijn we eerst naar Hill Inlet geweest en daarna hadden we een paar uur relaxtijd op Whitehaven Beach. Wit poederzand, kristalhelder water en uitzicht over het Great Barrier Reef. Het leek net of ik op een ansichtkaart rondliep!

Tijd voor wat actie! De boot werd omgetoverd tot waterpark met twee grote glijbanen. Als kinderen zo blij zijn Bregje en ik zo vaak mogelijk en op alle mogelijk manieren van de boot af gesprongen/gegleden. Na onze waterpret was het tijd voor DE duik (gratis tijdens het afdingen bij de tour gekregen, anders hadden we het nooit gedaan). Pak aan, flippers aan, stenen riem om en wel 25 kilo op je rug. Welke idioot springt daar nou mee het water in?! Het is dat het Great Barrier Reef onder mijn voeten lag, maar anders.. Na wat instructies (en paniekaanvallen) ging ik met de grootste angsthaas voor vissen (Bregje) en de instructeur de diepte in. Echt gaaf om een keer gedaan te hebben en de aquariumvissen en koraal in het echt te zien! Na de duik ben ik ook nog even gaan snorkelen, wat ik een stuk relaxer vond. Hier heb ik veel plezier gehad van mijn onderwatercamera! 's Avonds kwam de ware aard van onze partyboot naar boven tijdens de last-night-party! Het begon heel leuk tot de crew zich ermee ging bemoeien en onze kaken naar beneden vielen van verbazing! Wat een ordinaire bedoeling! Bregje en ik hebben gelukkig vanaf de zijlijn hard kunnen lachen tijdens de verkiezing 'King of the Clipper'.

Laatste dag nog op een andere plaats gesnorkeld, voordat de boot weer vertrok naar de haven. Helaas hebben we er weer een tour op zitten! We zijn de volgende dag richting noorden gereden. Onderweg twee nachten in Saunders Beach op een gratis camping gestaan en aan het strand gelegen, voordat we een toeristische route richting Cairns gepakt hebben. Frosty Mango, Murray Falls, Babinda Boulders. Heel veel moois gezien onderweg! Eenmaal in Cairns aangekomen konden we geen centrale camping vinden, dus zijn we naar een hostel gegaan. Girls only! Heel schattig en schoon hostel met, de naam zegt het al, alleen vrouwen. Eindelijk konden we onze was van bijna drie weken bijwerken! Moest in bikini naar de wasserette, want de kleren waren op! Na het harde werk lekker aan de lagoon gelegen met twee andere meiden die we al kenden uit Airlie Beach. In veel steden hebben ze een lagoon, omdat je niet in de zee kan zwemmen. Gezellig uit eten en op stap geweest. Eerste keer uit eten sinds 1,5 maand! Bregje en ik zitten niet stil en zijn naar Kuranda gegaan, een plaatsje in het regenwoud. Hier een koala-park bezocht en wat rondgewandeld. Ein-de-lijk op de foto kunnen gaan met een koala voor 18 dollar, is de foto ontzettend lelijk! Vandaag op een horserace charity event weinig geluk gehad tijdens het inzetten op de paarden. Liepen we dan tussen alle beatrix-hoedjes, opgetutte mensen. Heel leuk om een keer mee te maken! Morgen vervolgen we onze weg zover mogelijk noordwaarts, het topje van het regenwoud in!



~Beleef plezier aan het reizen, dan zal het leven je omarmen~

  • 28 Juli 2013 - 20:06

    Buurvrouw Petra:

    Hoi Eva,
    Leuk om je verslagen te lezen en zo een beetje te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt!
    Het klinkt als een leuk groot avontuur!
    Heel veel plezier nog en geniet van alles!

    Groetjes,

    Petra

  • 28 Juli 2013 - 20:34

    Eva:

    Wat een avontuur! Super leuk om te lezen. Doet je altijd denken aan de reis die je zelf gemaakt hebt (al was dat geen Australie hihi). Leuk dat Bregje er nu ook gezellig bij is! Geniet dames!! Ben jaloers :) Xxx

  • 29 Juli 2013 - 20:03

    William:

    Eva, weer een schitterende story. Ik ga je aanmelden om het nieuwe gezicht te zijn voor de commercial van Zwitser Leven. Niemand beter dan jij kunt dit nu het best vertolken: good looking en je bent daar in de juiste sfeer; het lijkt wel een groot vakantieparadijs. Wat heb ik al die jaren toch gedaan? Alle gekheid op een stokje: het is je gegund! Wij worstelen nu maar voort met het NMM (nieuwe markt model). Hebben ze daar ook zo'n goed energiebedrijf zoals Essent???

  • 31 Juli 2013 - 15:49

    Ludo:

    Ik had toch een ander idee van Back pakking. Dacht dat er ook gewerkt werd. Maar ja, het is Eva en daar gata alles anders. Tot een moment dat.......en dan gaat ze weer werken. Heerlijke verslagen nichtje, wij ploeteren wel verder om het land overeind te houden hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 15140

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 24 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: