Roadtrip 2.0 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu Roadtrip 2.0 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu

Roadtrip 2.0

Door: Eva Timans

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Juli 2013 | Australië, Surfers Paradise

De titel zegt het al.. Het einde van mijn vorige verslag heeft nog een staartje gekregen! De auto was gemaakt en we hebben er 600 km noordwaarts mee kunnen rijden, totdat hij het weer begaf! In Coffs Harbour zakte de moed me in de schoenen toen ik hoorde dat de auto altijd afwijkingen zou houden. Ik heb de autozaak gebeld en die vertelde me dat ik een andere auto kon komen uitzoeken, in Sydney! Dus na 3 dagen, 1200 km, een sleepwagen, 2 mechanics en heel wat fastfood verder waren we weer terug bij af! Het regenachtige Sydney.. Waarom dacht ik ook alweer dat het leuk was in m'n eentje een auto te kopen en te reizen in Australië?

Maargoed.. Mezelf en de auto bij elkaar geraapt en met opgeheven hoofd verder, want Bregje kwam eraan! Precies op het juiste moment! Samen met Bregje heb ik m'n nieuwe bolide uitgezocht en nog een paar dagen van Sydney genoten. We hebben Bondi Beach een bezoekje gebracht en zijn door de botanische tuinen gewandeld. Tot de grote dag daar was.. Roadtrip poging 2! Auto volgeladen, inclusief Rene, want die is in de zware auto-tijd niet van mijn zijde geweken. Met z'n drieën zijn we meteen 800 km naar het noorden gevlamd!

Ein-de-lijk was ik dan ik Byron Bay. Wat ik daar niet allemaal over had gehoord! Omdat het te donker was om een camping uit te zoeken zijn we de eerste nacht naar een hostel gegaan. En dat hebben we geweten. In een stinkende 10-persoonskamer kregen we geen warm welkom. Dus we dachten: Op stap, des te korter de nacht in dit hol! Dat viel ook vies tegen want we kregen geen shots, mochten niet filmen, geen spelletje doen en ik werd aangesproken omdat ik m'n bier te snel opdronk. Durfde geen dansje meer te doen de rest van de avond..

De dag erna kon ik voor mijn gevoel eindelijk weer genieten na het auto-drama! Een camping gevonden aan het strand (lees: strand op 10 seconden loopafstand). Dus heerlijk op het strand gelegen en naar het meest oostelijke punt van Australië gewandeld, Cape Byron. Was een zware maar mooie wandeling naar het Lighthouse door Cape Byron national park. Vanaf daar waren de walvissen in de verte te spotten. Dit bracht ons op het idee door te rijden naar het volgende plaatsje, Gold Coast - Surfers Paradise. Hier kun je namelijk Whale watch boottochten doen.

Rene is ondertussen met 2 andere jongens meegegaan. Wij zitten nu op de camping in Surfers Paradise. Vanmorgen met de boot walvissen wezen spotten. Wat gaaf was dat! Moederwalvis met kind gezien op zo'n 10 meter afstand en hier een uur meegevaren.

We hebben besloten morgen weer een flink stuk noordwaarts te rijden. Zijn toe aan beter/warmer weer. Dat kamperen in de kou bevalt ons niet zo en al deze leuke hotspots zijn een beetje uitgestorven vanwege het laagseizoen. Dus we slaan Brisbane over en gaan door naar Noosa Heads!



~Geen weg is te lang op reis met een vriend of vriendin aan je zij~

  • 09 Juli 2013 - 18:04

    Sidney :

    Het is ook echt een avontuur aan het worden! Super! Benieuwd naar je volgend verslag! Xx

  • 09 Juli 2013 - 18:44

    Eline:

    Trots op je snelheid bierdrinken! Jammer dat ze dat daar niet weten te respecteren! Klinkt goed schatjes.. Xx

  • 09 Juli 2013 - 20:40

    Annechien:

    Hoi Eva en Bregje,
    Veel plezier samen en reis naar de zon!.We wachten op jullie volgende avontuur!. Veel groetjes Peter en Annechien

  • 10 Juli 2013 - 16:00

    William:

    Eva, ik vind het heel erg stoer hoor, een blondje dat tijdens een backpack avontuur gewoon een auto koopt, vervolgens er toch nog in slaagt om daar zo'n 1200 km mee te rijden en dan ook nog op de gedachte komt om de dealer te bellen en een andere auto weet af te pingelen..... Zoiets krijg je alleen voor elkaar als je doorzettingsvermogen hebt en wat commerciële vaardigheden hebt geleerd........ Uiteraard bij Essent, de grootste en beste energieleverancier van Nederland! Raadpleeg voor de laatste aanbiedingen www.essent.nl of bel 09001550 voor een goed advies!
    Eva, we zijn allemaal heel erg benieuwd naar jouw ervaringen, dus ga door met die reisverslagen en blijf zelf ook genieten van dit geweldige avontuur!

  • 15 Juli 2013 - 20:27

    Jolanda:

    Hoi Eva,
    Wat ontzettend leuk geschreven. Van de eerste tot de laatste zin weet jij mensen te boeien. Je hebt in die paar weken al heel wat meegemaakt. Ik kijk uit naar je volgend verslag. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 15142

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 24 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: