Auto gekocht! Bye Bye Sydney! - Reisverslag uit Jilliby, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu Auto gekocht! Bye Bye Sydney! - Reisverslag uit Jilliby, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu

Auto gekocht! Bye Bye Sydney!

Door: Eva Timans

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Juni 2013 | Australië, Jilliby

Helaas tijd genoeg om een nieuw verslag te schrijven.. Maar daarover straks meer!

Allereerst de mededeling dat dit verslag met een gerust hart gelezen kan worden zonder jaloers te zijn! ;)

Laatste week in Sydney niet zoveel geks gedaan. Heel veel regen gehad (feels like home)! Vandaar naar de bioscoop geweest, de allergrootste Imax bioscoop ter wereld. Hier heb ik mijn eerste 3d-film gezien: World War Z. Ook heb ik een engels CV geschreven, want na mijn uitgaven afgelopen dagen ben ik uit de droom ontwaakt waarin ik een jaar lang niet hoefde te werken.

Zaterdag 22 juni was het dan eindelijk zover.. De grote auto-uitverkoop in Australië! Ondanks dat ik geen plannen had een auto te kopen verheugde ik me hierop. Het kwam (wederom) met bakken uit de hemel, maar ik zag hem meteen staan! Mijn Australische droomauto! Na een leuk praatje met de verkoper, heb ik besloten driekwart van mijn budget neer te leggen om mezelf te voorzien van de luxe van 4 wielen. Zo gezegd zo gedaan! Mijn auto is nu ook mijn rijdende bed, dus dat wordt lekker kamperen de komende maanden!

Paar dagen later kon ik de auto ophalen. Ben zo verstandig geweest om iemand met wat meer ervaring de auto veilig de stad uit te laten rijden. Rene zag het wel zitten met mij af te reizen naar Brisbane, dus we hebben de auto ingepakt en daar gingen we dan! Vandaag de dag de eerste 100 kilometers gemaakt, totdat de rook onder de moterkap vandaan kwam.. Wegenwacht gebeld en die waren er binnen 10 minuten. Helaas, we mochten niet verder! Dus er werd een sleepwagen besteld en we zijn afgezet op een parkeerplaats naast de snelweg met een autogarage. Wederom helaas, het onderdeel wat nodig is om de auto te maken is niet op voorraad en de volgende levering hiervan is morgenochtend..

Dus waarbenik.nu? Geparkeerd op een parkeerplaats tussen Australische truckers, waar ik mijn eerste nacht ga doorbrengen in de auto in de hoop dat mijn auto morgen gemaakt is en we verder kunnen! Cheers!



~Alle wegen hebben een begin~

  • 26 Juni 2013 - 13:03

    Mieke:

    Hoi Eva
    Wat ontzettend balen voor jou,
    Ben je zo blij met je auto, en dan nu al een nieuw onderdeel, Puh Puh
    Maar na regen ( letterlijk en figuurlijk) komt zonneschijn!
    Veel plezier met je reis en tot snel horens
    Dikke kus vanuit wederom n koud Nederland !

  • 26 Juni 2013 - 14:24

    Tineke:

    Het is weer spannend,niets gaat vanzelf. Ik duim voor je dat dit het enigste is. X

  • 26 Juni 2013 - 19:55

    Peter:

    Hoi Eva,
    Is het niet erg krap om in een Smart te slapen?
    Gr. En sterkte, PenA

  • 26 Juni 2013 - 21:27

    William Akkermans:

    Ik begin eerst maar met een commercial....Essent ZekerDalen.
    De zekerheid van een jaarlijks dalend stroomtarief. Heel simpel. 3 jaar voordeel,Daling stroomtarief van 10% en 20%, Onbezorgd profiteren. Bent u als lezer van deze waarbenjij.nu nog geen klant? U kunt zich melden op telefoonnummer 0900-1550. (ma-vr van 08.00-20.00u en za 09.00-13.00u of via www.essent.nl)

    Hoi Eva, stoer hoor, dat jij daar down under gewoon even een auto koopt. Ik ben eigenlijk hartstikke benieuwd wat voor auto dat is. Ik mis de foto's ..... Als je nog geld over hebt, koop dan ook even een camera. En misschien wist je het nog niet, maar met een smartphone kun je ook foto's maken....
    En je bent er al snel echter gekomen dat alléén de zon voor niets opkomt, hoewel dat bij jou daar nu even tegen zit. Er moet dus gewerkt worden! Kom op Eva, ik weet dat je hard kunt werken, dus laat dat daar ook maar zien daar. Ik hoop voor je dat de auto snel gerepareerd is en dat verdere trammelant je bespaard blijft. Veel succes verder en ik blijf je verslagen met veel belangstelling lezen.

  • 27 Juni 2013 - 22:45

    Hedwig:

    hoi eva, je wordt vast een goede automonteur..... nu nog de kilometers maken, en op naar het betere weer. vanuit ook een niet zo warm nederland groetjes van oscar en hedwig

  • 01 Juli 2013 - 18:42

    Tineke Timans:

    De tweede ronde....... 123starten maar. Je hebt geen haast! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 15145

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 24 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: