Mijn eerste week in Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva Timans - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Australië!

Door: Eva Timans

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 Juni 2013 | Australië, Sydney

Daar zit ik dan.. Bovenop m'n stapelbed, klaar om mijn allereerste reisverslag te schrijven!

Dindag 11 juni hebben papa, mama, Saskia, Pieter, Eline en Erik me naar Schiphol gebracht en zich ervan verzekerd dat ik het land uit was. Tot de laatste, zelfs onzichtbare seconden, hebben ze me uitgezwaaid. Daar begon de reis naar Sydney. Tussenstop 1 was in Bangkok, tussenstop 2 in Taipei. Hier heb ik lekker uit kunnen slapen in een hotel, tot de 3e en laatste vlucht me echt naar Sydney bracht! 36 uur later zette ik dan eindelijk voet op Australische bodem!

Na wat gesnuffel door wat beagles aan m'n backpack mocht ik de douane door en stond Australian Backpackers ons op te wachten. Ik ben namelijk samen met 4 andere backpackers gereisd, die ook de 'groepsreis' naar Australië hadden geboekt bij deze organisatie. Onze backpacks werden in een busje naar het hostel gereden en wij hebben onze slippertjes aangetrokken om meteen door te gaan naar het Operahouse. Wauw! Dat zien bevestigd echt dat je er bent!! Ik keek, en kijk nog steeds, iedere minuut m'n ogen uit! We gingen direct door op de ferry richting 'Manly', de suburb van Sydney waar het hostel zit. Ik was de lange vliegreis direct vergeten zodra ik op die boot onder de Harbour Bridge, langs het Operahouse richting het hostel vaarde!

Eenmaal aangekomen in het hostel kreeg ik m'n Australische SIM-kaart, waardoor ik direct goedkoop met thuis kon bellen. We hebben deze overweldigende eerste dag afgesloten met een BBQ in het 'Holland House', ofwel het tuinhuis van het hostel. Helaas is het hier om 17u al donker en te koud om buiten te chillen.

De regeldag volgde. Een Australische bankrekening, het uitzendbureau, een medische pas, autowinkels, we hebben alles gezien/geregeld/kennis mee gemaakt. Eindelijk tijd voor het nachtleven van Sydney.. Op stap! Gaaf! Maar wat zijn ze streng. Zatte mensen worden geweigerd aan de deur, politie loopt af en toe door de discotheek en legitimeren is geen vraag maar een must. En duuuur! 8 dollar voor een biertje (lees: 5,50 euro)!

In de dagen erna.. Lekker gepicknickt na een wandeling naar een uitzichtpunt van Sydney. Op dit punt konden we ook voorbij trekkende walvissen spotten. Dit hebben we dan ook gedaan! 1 maarliefst ;) Met supermooi uitzicht op de skyline van Sydney. Ook zijn we naar de Blue Mountains geweest. Hier hebben we verschillende wandeltochten gedaan, hebben we de 'Three Sisters' gezien en wederom heerlijk gebarbecued. Voorafgaand aan de Blue Mountains tour zijn we bij een Wildlifepark geweest waar alle typische Australische dieren te bewonderen waren. Uiteraard ben ik op de foto gegaan met een koala!

Manly is echt een heel relax stukje Sydney. Direct aan het strand, waar de zee zwart ziet van de surfers. Toen ik de tijd nam om eens even te gaan zitten kijken zag ik ook hoeveel dolfijnen er rondom de surfers aan het spelen waren. Wat een uitzicht! En hier is dat niet meer dan normaal. Op die momenten besef ik echt wat een geluk ik heb dat ik hier ben. WAT een gave dingen zie ik nu al en ik ben Sydney nog niet eens uit!

Gisteren in de O-bar (ronddraaiende bar op 47e verdieping van een gebouw met uitzicht over heel Sydney) een drankje gedaan. Wauw! Ik voel me nu nog een rijke backpacker, ben bang dat dat snel genoeg gaat veranderen.. Trouwens, ben al aan het werk! Ik poets het hostel namelijk om de dag voor gratis verblijf!

Vandaag naar Darling Harbour gegaan. Hier naar Sea-Life geweest en een biertje gedronken in het Hard Rock Café. Ben namelijk nog met de 4 mannen van de groepsreis en het is nog steeds heel gezellig!

Ik kan nu gaan opsommen wat er nog allemaal op de planning staat, maar dat doe ik niet, want dat verandert toch iedere dag! Ik zie het wel! Thanks mate, No worries, G'bye dude!



~De ware reiziger heeft geen reden nodig om op reis te gaan~




  • 19 Juni 2013 - 16:53

    Cassandra:

    Super gaaf Eva! Houd ons op de hoogte maar vooral ENJOY!

  • 19 Juni 2013 - 19:54

    Marjo:

    Hoe leuk is het om dit te lezen! Geniet ervan.

  • 19 Juni 2013 - 19:56

    Mieke:

    Hoi Eva
    Wat super fijn dat ik iets kan lezen over jouw eerste week!
    Was zo ontzettend benieuwd!
    Je bent er, en dat telt, het is inderdaad een zware reis maar je gaat nu van alles beleven!
    Ik blijf wachten op je nieuwe trips, en geniet ervan !!!!
    Liefs Mieke xxx

  • 19 Juni 2013 - 20:19

    Pleun:

    Hoppaaaaa eerst me waar ben ik nu verslag!
    Leuk om t lezen! En klinkt helemaal goed! Ik bel je volgende week!
    Xxxxxx en have fun

  • 19 Juni 2013 - 20:26

    Monique:

    Klinkt geweldig Eva! Ik hoop dat je heel veel plezier hebt daar aan de andere kant van onze aardbol. Je eindverslag heb ik bij mijn favorieten gezet. Kijk nu vanuit naar de volgende!

  • 19 Juni 2013 - 22:51

    Jolanda:

    Fijn te lezen dat je zo enthousiast bent. Wat een ervaring, en dit is nog maar het begin.
    Groetjes

  • 19 Juni 2013 - 23:07

    Marleen:

    Hey Eva,

    Blij om te lezen dat de eerste dagen zo leuk zijn, blijf je volgen.
    Have fun, Marleen

  • 20 Juni 2013 - 09:30

    Nicholas:

    Sssssuuuuper veel plezier daar. Het gaat zeker weten mega tof worden, maar let op de centen. Mijn ervaring is dat ze er goed hard door heen kunnen gaan. ik was na 6 maanden 14.000 gulden lichter. (ja je leest het goed guldens, lang geleden:))

    Ciao

  • 21 Juni 2013 - 10:20

    Ludo:

    Ik begrijp het helemaal Eva en ik wil eigenlijk zeggen: ik kom eraan. Blijf schrijven want wij volgen graag jou bezigheden

  • 21 Juni 2013 - 11:21

    Annechien:

    Hoi Eva,
    Hartstikke leuk om te lezen je avonturen!.. Heel veel plezier en we blijven je volgen. Liefs Peter en Annechien.

  • 21 Juni 2013 - 12:47

    Saskia:

    Hey zus,

    Wat fijn om te lezen dat je het fijn hebt. Ralf is jaloers.
    Geniet, en we kijken uit naar je volgende verslag.

    Dikke kus van ralf, sas, lise en suze

  • 21 Juni 2013 - 17:50

    William:

    Eva, ik bewonder nu al je moed om dit avontuur aan te gaan. En wat heerlijk voor je dat je van 'meet af aan' ontzettend leuke dingen ziet en meemaakt.
    Geniet ervan, wij houden ons hier Vast en Zeker bezig met onze energieklanten. Natuurlijk missen die jou nu al, maar we zetten alle zeilen bij om het gemis te beperken.

  • 25 Juni 2013 - 21:49

    Tineke:

    Ha, die Eef, erg leuk al die reacties. Zo voel je je wel gedragen daar in de verte.Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 15135

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 24 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: